Skip to Content

all2gethernow Forum Interview: Alec Empire

Freitag, September 10, 2010 - 19:30 - 20:30 | Flughafen Tempelhof - AIRBASE

Interview with Alec Empire (Atari Teenage Riot) on outcomes and highlights of the previous 4 days of conversations at all2gethernow.

Love & Money - Raising Your Fanbase

Freitag, September 10, 2010 - 14:00 - 15:30 | Flughafen Tempelhof - AIRBASE

DIY marketing more than your label marketing relies on fan/artist relationship. True relationships, meaning that the artist doesn't hide from the hand that feeds. Actually, fans are willing to do hard and effective work. Good fans are loyal. But... where does it evolve from? How even to start a fanbase? How to involve potential fans with what you do? More importantly, how to develop a sustainable relationship? And the most delicate task is - how to convert the relationship in a business one without losing credibility?

Wie Grün kann die Musik werden? Perspektiven einer klimaverträglichen Musik- und Entertainmentbranche

Donnerstag, September 9, 2010 - 11:15 - 12:45 | Flughafen Tempelhof - SONARI

Muss sich die Musikindustrie nach Piraterie und Umsatzrückgang jetzt auch noch ein grünes Gewissen leisten? Welche Herausforderungen, Risiken und Chancen ergeben sich in der Auseinandersetzung mit dem Klimawandel? Wie Grün kann und soll die Branche werden? http://www.greenmusicinitiative.de/

Vom Buhmann zum Boom? Perspektiven eines Majors

Dienstag, September 7, 2010 - 16:30 - 18:00 | R 2 - Kulturbrauerei - SODA 2

Oft gescholten und gern an den Pranger gestellt für die strukturelle und inhaltliche Krise der Musik-Industrie, sind sie dann doch oft genug wieder insgeheimer Traum vieler aufstrebender Musiker, verheißen Marktmacht, üppige Budgets und Karriere-Kick – das Major Record Label.

Made in China - 360 Degrees of Music Industry

Montag, September 6, 2010 - 16:30 - 18:00 | R 7 - Kulturbrauerei - NBI

While there has been quite a few publications about China´s musical underground in recent years, the business side of the industry in the Peoples Republic of China has seldom been touched. The information that does get out often has been highly distorted in order to serve individuals interests. Instead of just listening to one actor´s opinion about the Chinese Music Industry, Beijing/Berlin based artist services & productions team FAKE MUSIC MEDIA chose to film a series of interviews in which several important scene protagonists express their view about the industry.

Independent Labels // Netlabels

Montag, September 6, 2010 - 11:30 - 13:00 | R 3 - Kulturbrauerei - Club 23

Labels und Netlabels in Deutschland... wo sind die Interessen, haben sich Rollen gefestigt? Bewegen sich Netlabels aus der Nicht-Kommerzialität des Untergrunds in die freie Luft des harten Markts? Wie ernsthaft im Sinne einer Marktorientierung sind Netlabels oder ihre Betreiber? Und wo liegen für Labels sowie für Netlabels Ziele und Motivation?

Geschlechterrollen im Pop in Zeiten von Backslash und Krise der Musikindustrie

Montag, September 6, 2010 - 20:15 - 21:00 | R 2 - Kulturbrauerei - SODA 2

In den letzten Monaten gab es vom diverse Zeitungsberichte von taz bis Guardian, die sich mit der Rolle und dem Image von Musikerinnen beschäftigten, beim US-amerikanischen NPR lauft derzeit eine ganze Reihe zu dem Thema. „Where have all the angry women gone?“ hieß bezeichnend der Guardian-Artikel. Hatten wir das Thema nicht schon einmal abgehakt? War nicht mit Punk oder kurz danach schon alles ok? Offenbar gibt es wieder Klärungsbedarf – und neue, alte Probleme.

A Decade of European Independents - IMPALA is 10!!

Donnerstag, September 9, 2010 - 10:00 - 11:00 | Flughafen Tempelhof - SONARI

It is 10 years since the independents decided to organise themselves commercially and politically on a pan-european level. As part of IMPALA's birthday events, key labels take a critical look at the last decade for the independents. What exactly has IMPALA done to level the playing field? What might the next 10 years hold in store.

Travelling Topic: 50 Great Ideas In Support Of Music

Dienstag, September 7, 2010 - 13:00 - 14:30 | R 2 - Kulturbrauerei - SODA 2

Take 7 indie record label bosses, 7 artists, 7 managers, 7 web developers, 7 event producers, 7 media specialists, 7 new online portals for music exposure. Get them to explore one question as separate groups, at different music events throughout the world. The idea of this session series is to come up with 50 great ideas in support of music. This will incorporate new ways to promote music online, new ways to build fanbases, new ways to make the most of playing live and new ways to galvanise press and media presence.